ID. 2all concept: een elektrische Volkswagen in de compacte klasse

Met de ID. 2all concept geeft Volkswagen een realistisch voorproefje van een nieuwe elektrisch aangedreven compacte auto die in 2025 op de markt komt. Deze elektrische Volkswagen is net zo ruim als een Golf, heeft een actieradius van maximaal 450 kilometer* en staat bol van de hightech.
  • Volkswagen
Studiemodel toont nieuwe Volkswagen-design; productiemodel volgt in 2025 Stylingdetails hinten naar de allereerste Golf Actieradius van maximaal 450 km* Productieversie op MEB Entry-platform met de ruimte van een Golf Met de ID. 2all concept geeft Volkswagen een realistisch voorproefje van een nieuwe elektrisch aangedreven compacte auto die in 2025 op de markt komt. Deze elektrische Volkswagen is net zo ruim als een Golf, heeft een actieradius van maximaal 450 kilometer* en staat bol van de hightech. Daarbij laat het studiemodel zien welke designrichting Volkswagen in slaat.

De ID. 2all concept blikt vooruit op de looks van de toekomstige compacte elektrische Volkswagen. Daarbij is er een hoofdrol voor de C-stijl: de ID. 2all laat een nieuwe interpretatie van dit klassieke stijlelement van de eerste Golf zien. Samen met strakke lijnen en krachtige proporties komt het studiemodel vriendelijk, dynamisch ??n tijdloos voor de dag. Typisch Volkswagen.

Bd55ad89 393f 42dc 8b88 0c57b809f732 image266713729729688175
24dfca36 7b3d 4473 9a66 6d5966888b41 image5126905201655572461
73b924a1 fe2d 4ff2 b363 dd3cf8d9cea3 image9891195205356634681

Alle ruimte, ook voor bedieningsgemak

Ondanks compacte buitenafmetingen (LxBxH: 4,05 x 1,81 x 1,53 meter) heeft de ID. 2all een ruime wielbasis van 2,60 meter. Dat vertaalt zich in een interieur dat net zo ruim is als dat van een Golf. Ook de riante bagageruimte (490-1.330 liter) vind je normaal gesproken alleen in auto???s in een hoger segment. Voor maximaal gebruiksgemak is de leuning van de passagiersstoel neerklapbaar en is de achterbank in twee delen (40/60) neer te klappen. Indien nodig is een laadlengte van 2,20 meter beschikbaar.

Het interieur valt op door de strakke vormgeving en hoogwaardige uitstraling. Blikvangers zijn de Digital Cockpit (27,7 cm), het head-up display en het grote (32,7 cm) aanraakscherm. Dankzij de slimme opzet van het infotainmentsysteem zijn alle functies van het studiemodel eenvoudig te bedienen. Voor het geluidsvolume is er een aparte knop en voor de instellingen van het klimaatsysteem is er een afzonderlijk bedieningscluster met knoppen. 

D509d44e 849d 4e01 b4b7 19b2035f8ce3 db2023au00183
12780cea 88eb 4667 9a31 fa95c33904d8 db2023au00182
Ff458487 2cb9 47a5 920d 62184cb68999 db2023au00181

Comfort van hoog niveau

De ID. 2all concept mag dan compact zijn, het comfortniveau is hoog. Zo beschikt hij over elektrisch verstelbare stoelen met massagefunctie en een groot glazen panoramadak. Uiteraard zijn in het interieur vele USB-C- en 12V-aansluitingen te vinden.

Nieuw platform

De productieversie van de ID. 2all concept maakt gebruik van het MEB Entry-platform. Daarmee is het de eerste elektrische Volkswagen met voorwielaandrijving. Hij heeft een elektromotor met een vermogen van 166 kW/226 pk en een verwachte actieradius van maximaal 450 kilometer*. Het opladen van het accupakket van 10% tot 80% vergt circa 20 minuten. De ID. 2all concept accelereert in minder dan 7 seconden van 0-100 km/u, de topsnelheid bedraagt 160 km/u.

E2611461 4b55 4ffb 9a31 041f89b8a8f0 db2023au00176
A20d5b49 acef 4519 ab71 5635233c970b db2023au00175
C111d919 2054 412a b748 c07ec01ab396 db2023au00174

Hightech

Het MEB-platform voorziet in tal van hightech mogelijkheden. Dat betekent onder meer dat de productieversie van de ID. 2all concept verkrijgbaar zal zijn met geavanceerde features als Travel Assist - waarmee semiautonoom rijden onder handbereik komt -, IQ.LIGHT inclusief Matrix LED-koplampen en 3D LED-achterlichten plus de EV-routeplanner.

Tussen nu en 2026: tien nieuwe elektrische Volkswagens

https://www.youtube.com/watch?v=4SPDN-JsnJI
-